Algemene Verkoopvoorwaarden Webshop Jump
Versie 1 januari 2024

Artikel 1 – Identiteit
Jump Serious Games is een handelsnaam van Haiku Talentontwikkeling B.V. en is gevestigd in
Deventer aan de Zutphenseweg 6, 7418 AJ. Het telefoonnummer is: 085 004 3404
E-mailadres: info@jumpseriousgames.nl
KvK-nummer: 08116653
Btw-identificatienummer: 8122.75.779.B.01
Hierna te noemen ‘Jump’

Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Jump en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Jump en klant.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld via de website www.jumpseriousgames.nl en op
verzoek ook per e-mail toegezonden.
3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor
het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden
door een bepaling die de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
4. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar
de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 3 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. Jump is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door
de klant mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Jump
niet.
4. Alle afbeeldingen en specificatiegegevens in het aanbod zijn indicaties en kunnen geen aanleiding
zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
Jump kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren of vormgeving exact overeenkomen met de
werkelijkheid aangezien niet iedere verbetering of wijziging direct wordt verwerkt binnen ons online
platform. Indien het wenselijk is kunnen wij uiteraard op basis van behoefte wel foto’s aanleveren van
de meest actuele versie.
6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
• de prijs waarbij duidelijk wordt vermeld of de belastingen inclusief of exclusief zijn;
• de eventuele kosten van verzending;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst

Artikel 4 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van
aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Jump onverwijld
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van
deze aanvaarding niet door Jump is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Jump passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een
veilige web omgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal Jump daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Jump kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Jump op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 5 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van
redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van
het product door de klant of een vooraf door de klant aangewezen en aan Jump bekendgemaakte
vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen
of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het
product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en
verpakking retourneren, conform de door Jump verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer de klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14
dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Jump. Het kenbaar maken dient de klant
te doen middels het sturen van een e-mail naar info@jumpseriousgames.nl. Nadat de klant kenbaar
heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen
14 dagen retour te sturen.
De klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel
van een bewijs van verzending.
4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan Jump heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 6 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor
zijn rekening.
2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal Jump dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
binnen 30 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds
terugontvangen of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal
geschieden via hetzelfde banknummer als die door de klant is gebruikt tenzij de klant nadrukkelijk
toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de klant zelf is de klant aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

Artikel 7 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
btw-tarieven.
2. Bij de in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen wordt duidelijk vermeld of ze
inclusief of exclusief btw zijn.
3. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van typefouten. Voor de gevolgen van typefouten wordt geen
aansprakelijkheid aanvaard. Bij typefouten is Jump niet verplicht het product volgens de foutieve prijs
te leveren.
Artikel 8 – Conformiteit
1. Jump staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de
op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
2. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan Jump
schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele
verpakking en in nieuwstaat verkerend.
Artikel 9 – Levering en uitvoering
1. Jump zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de klant geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding.
4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Jump tot het moment van
bezorging aan de klant of een vooraf aangewezen en aan Jump bekend gemaakte vertegenwoordiger,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 10 – Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de klant verschuldigde bedragen te
worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 5 lid
2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan
Jump te melden.
3. In geval van wanbetaling van de klant heeft Jump behoudens wettelijke beperkingen, het recht om
de vooraf aan de klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachten
1. Bij klachten dient een klant zich allereerst te wenden tot Jump.
2. Een klacht schort de verplichtingen van Jump niet op, tenzij Jump schriftelijk anders aangeeft.
3. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Jump, zal Jump naar haar keuze of de geleverde
producten kosteloos vervangen of repareren.
4. Op overeenkomsten tussen Jump en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de klant woonachtig is in het buitenland.